
Dysk twardy z USB 3.0
27 kwietnia 2010, 10:49Samsung poinformował o wprowadzeniu do oferty handlowej najszybszego dysku zewnętrznego w historii firmy. Urządzenie STORY Station 3.0 korzysta z interfejsu USB 3.0.

Elektroniczne podręczniki jak świeże bułeczki
23 stycznia 2012, 17:21Analitycy uważają, że w ciągu pierwszych trzech dni istnienia iBookstore Apple sprzedało 350 000 podręczników w wersji elektronicznej. Podręczniki m.in. takich gigantów McGraw-Hill czy Pearson, dają uczniom i studentom znacznie większe możliwości niż tradycyjne wersje papierowe.

Molekuły POM przyszłością pamięci flash?
21 listopada 2014, 13:26Nowa molekuła może być odpowiedzią na ograniczoną pojemność układów flash. Komponenty MOS (metal-oxide-semiconductor) wykorzystywane do produkcji pamięci flash są ograniczone fizycznym limitem wielkości komórki pamięci. Bardzo trudno bowiem jest je zmniejszyć poniżej 10 nanometrów, co ogranicza liczbę komórek, jakie można umieścić na tradycyjnym krzemowym układzie.

Polskie urządzenie pomoże zbadać Jowisza
16 listopada 2018, 11:56Astri Polska dostarczyła urządzenie dla misji badawczej Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA), której celem będzie zbadanie Jowisza i jego lodowych księżyców. Urządzenie będzie miało istotne znaczenie dla powodzenia tej misji i jest najbardziej zaawansowanym technicznie produktem opracowanym przez warszawską firmę.

Komputer zapobiega... błędom lekarskim
28 listopada 2008, 12:38Naukowcy z Uniwersytetu Harvarda wykazali, że lekarze, którzy korzystają z elektronicznych baz danych pacjentów są mniej narażeni na oskarżenia o błędy w sztuce. Okazało się, że tylko 6,1% lekarzy posługujących się elektroniczną dokumentacją musiało płacić odszkodowania.

Powrót mechanicznego komputera
18 września 2010, 11:42Do lat osiemdziesiątych można było jeszcze w Polsce zobaczyć mechaniczne kasy sklepowe, które przy braku prądu działały na korbkę. Od tego czasu zarzucono całkowicie mechaniczne maszyny liczące. Być może jednak, że powrócą one do niektórych zastosowań.

Elastyczna bateria zasili ubieralną elektronikę
1 marca 2013, 12:32Yonggang Huang z Northwestern University i John A. Rogers z University of Illinois zaprezentowali niezwykle elastyczny rozciągliwy akumulator litowo-jonowy. Urządzenie działa nieprzerwanie nawet wówczas, gdy jest mocno rozciągane, zwijane i skręcane

Obwody elektroniczne wewnątrz żywych roślin
24 listopada 2015, 11:59Szwedzcy naukowcy stworzyli wewnątrz żywych roślin analogowe i cyfrowe obwody elektroniczne.

Zaczęło się 50 lat temu
28 października 2019, 21:20Dokładnie 50 lat temu, późnym wieczorem 29 października 1969 roku na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles (UCLA) dwóch naukowców prowadziło pozornie nieznaczący eksperyment. Kleinrock i Kline mieli do rozwiązania poważny problem. Chcieli zmusić dwa oddalone od siebie komputery, by wymieniły informacje. To, co dzisiaj wydaje się oczywistością, przed 50 laty było praktycznie nierozwiązanym problemem technicznym. Nierozwiązanym aż do późnego wieczora 29 października 1969 roku.

Gra uczy Szekspira
1 maja 2007, 10:12Jeden z kanadyjskich uniwersytetów postanowił wykorzystać fakt, że dzieci lubią gry i spędzają całe godziny przed ekranem komputera. Jego pracownicy opracowali grę, której bohaterowie ścigają statkiem kosmicznym złodziei manuskryptu Szekspira.